Keselamatan Xampp


Kebagusan mengenai xampp ini adalah disebabkan kemudahan untuk installasi apache server, php application dan mysql database. Kini dengan mendownload dan install xampp terkini, kita boleh dapat menggunakan ftp protokol, perl apps dan juga tomcat. Tak tahu lah jika post ini di uploadkan jika ada new updates pada xampp ini. Setiap software ada ke-tak-best-an-nya. So apa yang ada pada xampp ini membuat kan ia tak best?
Root page nya yang tak best. Mari kita tengok apa yang dikatakan main page xampp ini.

Setiap website yang siarkan punyai pelbagai folder-folder untuk mengandungi file-file tertentu dan jika kita mencarinya just browse thru folder tersebut. Root pula merupakan home nya. Ok jika website kita www.yahoo.com. Maka, root kita akan menampilkan www.yahoo.com tadi. Camana ek nak explain. Lebeh kureng camtu lah. Tak paham comento.

Ok sekarang nak telling bab yang tak best. bila kita go to root localhost kita. Iaitu testing untuk aplikasi di komputer kita kadang keluar xampp nye main page. Pastu bila orang buka, ada xampp tuh. So how to do it jadi best?

Pergi ke htdocs under xamppnya folder and then we copy index dan php my admin kat luar htdocs. Benda ini actually bagus kalau kita dah setup web kita and then nak transfer ke server etc.

Comments

Popular Posts